Рентабельність козиного та вівчарського бізнесу залежить від того, яку продукцію виробляють, чи є переробка, як позиціонують продукцію та якими каналами збуту продають. Про це говорили учасники вебінару «Сироваріння: збут і менеджмент продукції козівництва та вівчарства», який відбувся 29 січня в рамках реалізації Програми USAID AГРО «Впровадження нових технологій, покращення продуктивності та якості продукції тваринництва в Україні».

Слухачами заходу стали понад 30 представників мікро, малих та середніх підприємств, які займаються козівництвом і вівчарством у восьми цільових областях: Дніпропетровській, Запорізькій, Харківській, Одеській, Миколаївській, Херсонській, Полтавській та Черкаській. Спікером став Микола Приймак, практикуючий лікар ветеринарної медицини, консультант з козівництва.

За словами експерта, у молочному козівництві та вівчарстві молоко і кисломолочні продукти – ніша практично не освоєна, а от козиний сир має свого покупця. Процес сироваріння включає у себе такі елементи як сировину, технологію, приміщення та устаткування, збут і маркетинг. Мати кіз зовсім не означає, що ви можете виробляти якісний продукт. Насправді, завести поголів’я, оснастити приміщення, це далеко не все – потрібно правильно подоїти, витримати технологію та сертифікувати продукт, який буде популярним на ринку.

Під час вебінару спікер розповів про сировину та вимоги до її якості і безпечності, дотримання технології та гігієни доїння, правила траспортування сировини і відповідність санітарним нормам персоналу, який контактує зі сировиною.

Найбільш ймовірними каналами збуту для невеликих сироварень експерт назвав місцеві базари, ярмарки та фестивалі, а також через онлайн-магазини або продуктові магазини «домашня лавка». Для цього необхідно організувати і підтримувати «активний» маркетинг продукту для нарощування обізнаності кінцевих споживачів про продукції.

Виробництво козиного сиру має і свої ризики, серед яких якість сировини – через сезонність тварини, які дають молоко, споживають різні види трав, що в підсумку впливає на біохімічний склад сировини.  Розробка власних рецептів сирів, що є складним і тривалим процесом, який вимагає постійних експериментів. Неправильно організована система збуту може спричинити залежування готового продукту на складі та втрату прибутку.

Наступний вебінар для ММСП, які займаються вівчарством і козівництвом буде присвячено раціонам та специфіці годівлі дрібної рогатої худоби і відбудеться 26 лютого.

Участь безкоштовна за умови попередньої реєстрації. Крім того, учасники мають можливість отримати безкоштовні консультації від провідних експертів Програми.

Для реєстрації на навчальні вебінари або для отримання консультацій, просимо звертатися за телефоном 067 445 2488, Варич Аліна