Завдання розвитку людського капіталу має бути першочерговим на державному рівні. Однак бізнесу України наразі немає сподівань на державну допомогу в цьому питанні. Відповідно, бізнес має вирішувати питання інвестицій у людський капітал самостійно задля сталого розвитку.

Щоб інвестувати в персонал і щоб ці вкладення були ефективні, кожен власник та топ-менеджер будь-якого бізнесу сьогодні має задати собі такі питання:

  • на що конкретно направляти свої зусилля та ресурси? 
  • як віднайти «правильних» та талановитих людей в команду? 
  • як їх утримати та не розгубити? 
  • кого і як розвивати? 
  • як «прощатися» з працівником, щоб не зашкодити своєму іміджу (бренду) як роботодавця? 
  • як досягти максимальної віддачі від інвестицій у персонал?

На всі ці та багато інших питань має дати відповідь система управління персоналом. Ключовим тут є — СИСТЕМА, яка передбачає наявність стратегії бізнесу, політики управління персоналом, корпоративної культури, процесів управління персоналом та спеціалістів, які відповідають за розробку, впровадження, вдосконалення стратегії, політики, культури, процесів для ефективного, результативного бізнесу. 

Проаналізувавши роботу сотень молочнотоварних ферм України, консультантка з ефективності КЦ АВМ Катерина Дудка виділила 10 ключових складових, які формують результативну систему управління персоналом. Вони включають чітке формулювання цінностей бізнесу, формування "портрету" працівника, залучення талантів, мотивацію персоналу, ефективні програми утримання персоналу, забезпечення дотримання трудового законодавства та ін. 

При цьому одним із елементів ефективної системи управління персоналом є розвиток бренду роботодавця


Бренд бізнесу як роботодавця на ринку праці починає існувати, як тільки бізнес наймає працівників. Хоче компанія цього чи ні — її імідж роботодавця формується серед існуючого персоналу та на зовнішньому ринку праці.  


Розвиток бренду роботодавця - задача всеохоплююча і важлива на тлі кадрового голоду в Україні**. Щоб до бізнесу приєднувались «правильні» люди і залишалися надовго (при цьому були лояльними та залученими, тобто продуктивними та ефективними), бренд бізнесу як роботодавця має бути керованим. І над цією задачею слід постійно працювати, використовуючи передові методи та підходи. 

Детальніше про систему управління персоналом читайте в наших наступних публікаціях або в журналі “Молоко і ферма” (№6 (79), грудень 2023). Доступна друкована та електронна версія видання. 

**Довідково: ООН передбачає, що населення України до 2050-го буде становити менше 29 млн., а працездатне населення у віці 20- 64 роки — лише близько 17 млн.   

За даними Українського інституту майбутнього, на початку 2022 року в Україні проживало 37,6 млн. людей, а на початку травня 2023- го — 29 млн. осіб. Економічно неактивне населення (пенсіонери та діти до 15 років) становило 17 млн., економічно активне населення — 12 млн., з яких 9,1-9,5 млн. зайняте, а 2,5-2,9 млн. — безробітні. 

Існують й інші прогнози у відкритих джерелах і публікаціях, однак всі говорять про те, що ситуація на ринку праці в Україні з точки зору кількості працездатного населення буде лише погіршуватись. 

 Консультаційний Центр АВМ

Photo: stockseller_UKR/iStock/Getty Images Plus


Більше про роботу Консультаційного Центру - на нашій сторінці в Facebook.


Читайте також: